Verdiepingsdag Werkgeluk op 18 juni 2024!

Vanuit het HappinessBureau organiseren we al ruim zeven jaar de opleiding Werkgelukdeskundige en regelmatig krijgen we de vraag naar verdieping op de opleiding. Daarom organiseren we jaarlijks een Verdiepingsdag Werkgeluk. Op 18 juni 2024 is de volgende editie, bedoeld voor iedereen die toe is aan verdieping en inspiratie op het thema Werkgeluk en uitwisseling met gelijkgestemden.

De Verdiepingsdag is van 9.30 tot 16.30 uur en wordt gehouden bij De Hooge Woning in Zoetermeer (adres: Voorweg 109, 2716 NH Zoetermeer). De kosten bedragen euro 695,- (ex btw maar inclusief een lekkere en gezonde lunch) en je kunt je aanmelden via het formulier onderaan deze pagina. Heb je de opleiding Werkgelukdeskundige bij het HappinessBureau gevolgd, via open inschrijving, in-company of aan een van de hogescholen dan krijg je euro 100,- korting en betaal je slechts euro 595,- (ex btw).

Tijdens de Verdiepingsdag hebben we een aantal interactieve en inspirerende sessies gepland door experts over verschillende werkgeluk thema’s en praktijkvoorbeelden. Daarnaast is er natuurlijk ruimte om andere Werkgelukdeskundigen en CHO’s te ontmoeten en ervaringen te delen. Hieronder vind je een overzicht van sprekers.

Paul Raaijmakers: “Het is gemakkelijker dan je denkt om aan werkgeluk te werken”

Wat zijn de succesfactoren als je als organisatie en/of met je team aan de slag wil gaan met het thema werkgeluk? Of als je wil werken aan je eigen werkgeluk. En waarom is leiderschap hierin van cruciaal belang? Paul Raaijmakers deelt zijn ervaringen en onderzoeksresultaten t.a.v. dit steeds belangrijker wordende thema in de huidige en toekomstige arbeidsmarkt. Hij heeft als Chief Happiness Officer gewerkt bij de St. Anna Zorggroep en werkt momenteel als Directeur Werkgeluk & Ontwikkeling bij Reinier van Arkel.

Frank Brinkmans: “Werkgeluk en Well-being vanuit de praktijk van de Inkomensverzekeraar

Frank Brinkmans Rccm® RCMC RCDI® geeft als Client Director leiding aan het team Corporate Clients van Nationale-Nederlanden Inkomen Collectief. Dit team heeft als missie om de grootste klanten van NN te helpen bij wat voor hen echt belangrijk is. Daarbij hoort een actieve ondersteuning van werkgevers bij thema’s als curatie, preventie en amplitie. Ook Werkgeluk krijgt hierin passende aandacht. Frank is zelf ook opgeleid als werkgelukdeskundige. Zo volgde hij de opleiding Werkgelukdeskundige bij het HappinessBureau & Saxion Hogescholen en daarna een vervolgstudie bij Ehero. Zelf begeleidde hij jarenlang als senior consultant grote werkgevers (500+). Frank is 30 jaar actief in het werkveld van sociale zekerheid, arbeidsongeschiktheid en inkomensverzekeringen. Zo schreef hij eerder een handboek over WGA Eigenrisicodragen. De afgelopen ruim tien jaar verdiepte hij zich met in Well-being / Duurzame Inzetbaarheid, Werkgeluk en HRM. Frank combineert zijn ruime praktijkervaring met inhoudelijk specialisme en vertaalt kennis naar de praktijk. Hij is regelmatig actief als spreker of gastdocent (duurzame inzetbaarheid, werkgeluk) en bestuurslid bij het NKDI (Nederlands Kennisnetwerk Duurzame Inzetbaarheid). Kijk hier op zijn profiel : Frank Brinkmans | LinkedIn. Frank neemt je op inspirerende wijze mee in de praktijk van NN bij de ondersteuning van werkgevers.

Susanne van de Ven: “Fluitend naar je werk en zingend weer naar huis”

Susanne van de Ven zet zich met veel enthousiasme en energie in om anderen te inspireren in het ervaren van duurzaam geluk. Hoe staat het met je balans en ben je gelukkig in alle rollen die je vervult? Ze staat daarbij telkens stil bij de prikkelende vragen:
Wie ben ik? Wie ben jij? en Wie zijn wij? in relatie tot een veerkrachtige privé – werk balans.
Met humor en lef deelt ze haar ervaringen, tips & tricks en nodigt ze iedereen uit om mee te gaan op een avontuurlijke reis naar persoonlijke groei, een gelukkige en gezonde werkomgeving zodat iedereen ‘fluitend naar het werk en zingend weer naar huis kan gaan!’
Susanne heeft jarenlang gewerkt als IC verpleegkundige op de neonatologie afdeling bij het Maxima Medisch Centrum en is zich daarna steeds meer gaan richten op het vergroten van werkgeluk en vitaliteit in organisaties. Bij De Zorgboog in Helmond en de GGD Brabant Zuid Oost heeft ze dan ook werkgeluk uitgebreid op de kaart gezet. Momenteel vervult ze de functie van adviseur Werkgeluk & Vitaliteit binnen de Gemeente Best.

Harold Keldermans: “Hoe je iets ervaart, is belangrijker dan wat er gebeurt. Wat gebeurt, gebeurt. Je hebt alleen invloed op hoe je ermee omgaat”

Harold heeft meer dan 35 jaar leidinggevende ervaring bij Defensie, waarvan 25 jaar binnen HR. Ook is hij in deze periode twee keer op missie geweest naar oorlogsgebieden.

Tijdens zijn loopbaan raakte hij er steeds meer van overtuigd dat werkgeluk vandaag de dag van essentieel belang is voor een gezond bedrijf waar mensen graag willen werken en willen blijven. Van hieruit heeft hij passie ontwikkeld om met werkgeluk aan de slag te gaan. En om daar nog meer body aan te geven heeft hij een eigen bedrijf opgericht: Werkgelukstrijder.

Bij zijn aanpak richt hij zich op het volledige bedrijf en deelt hij zijn kennis en vaardigheden op het gebied van leidinggeven en HR vanuit het werkgelukperspectief.  Verbinden en inspireren staan centraal in zijn werkwijze.

De Verdiepingsdag Werkgeluk is een mooie aanvulling op de opleiding Werkgelukdeskundige. Inhoudelijk echt een verdieping, interactief en prettige afwisseling qua sprekers en diverse thema’s. Met als rode draad … Werkgeluk!”

Je kunt je aanmelden door onderstaand formulier in te vullen. Kijk ook nog even naar de annuleringsvoorwaarden die daaronder staan.

=

Binnen enkele uren na verzending van dit formulier ontvang je een ontvangstbevestiging in je mailbox. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan je spambox of stuur een e-mail naar info@happinessbureau.nl. Een aantal e-mailproviders, waaronder Gmail, Hotmail en Livemail, accepteert namelijk niet altijd automatisch gegenereerde ontvangstbevestigingen.

Annuleringsbeleid

Deelname aan de Verdiepingsdag Werkgeluk kan kosteloos worden geannuleerd tot 2 weken voor aanvang. Er geldt 50% restitutie tot 1 week voor aanvang en daarna is er geen restitutie meer mogelijk.