3-daagse Masterclass Employee Experience & Design

Je kunt je nu inschrijven voor de 3-daagse Masterclass Employee Experience & Design in 2020! 

We ontvingen voor eerdere edities een waardering van 8,5 en enthousiaste reacties van de deelnemers: ‘Interessante sprekers, goede lesstof, veel ruimte voor input vanuit de groep’, ‘Inspirerend en energiek’, ‘Gave inhoud en goede vibe’.  Ben jij er in 2020 bij?

Employee Experience is volgens HR trendwatchers de ‘next step’ voor HR en trend nr 1. Medewerkers écht op de eerste plaats zetten en hen een ‘ Best Workplace’ bieden, maakt dat organisaties topwerkgevers én marktleiders zijn en blijven. In international onderzoek (KennedyFitch, 2019) geeft 90% van de HR managers aan dat Employee Experience de komende jaren (sterk) in aandacht gaat toenemen. De medewerker écht centraal zetten, betekent de focus verbreden naar de hele ‘employee experience’. Met een goede employee experience richt je je op alle interactie van medewerkers met hun organisatie. Dus van het eerste contact tot het vertrek en zelfs daarna om van medewerkers  ambassadeurs van je organisatie te maken. Alle interactie tussen medewerkers en hun werkgever dient te leiden tot een maximale positieve ervaring. Inmiddels hebben marktleiders binnen hun HR-afdelingen medewerkers met ‘employee experience’ in hun functienaam of hun hele HR afdeling omgedoopt.

Doelgroep

Deze Masterclass is bedoeld voor innovatieve HR managers en consultants die willen weten wat Employee Experience en Employee Experience Design is, waarom het belangrijk is en best practices willen gebruiken om geïnspireerd te worden en een vertaalslag te maken naar de eigen organisatie of adviespraktijk.

Aantal deelnemers

Minimaal 6, maximaal 16 deelnemers

Locatie en datum

Locatie: Tribes Amsterdam Amstel Station,  goed bereikbaar met trein of gratis parkeren

Data:

6 – 13 – 20 maart 2020

5 – 12 – 19 juni 2020

2 – 9 – 16 oktober 2020 

Inloop vanaf 09.00 uur, start 9.15 tot 17.00 uur.

Kosten

De kosten bedragen €1695,– exclusief BTW, inclusief catering en lesmateriaal waaronder het boek Employee Experience van Heleen Mes en Gea Peper ter waarde van €42,50. Indien je een dag verhinderd bent kun je de dag inhalen bij een latere editie in 2020. Betalingsvoorwaarden bij cancelling deelname: 100% restitutie tot 4 weken voor aanvang, 50% restitutie tot 2 weken voor aanvang, daarna geen restitutie meer. Vervanging door een collega is mogelijk.

Docent

De Masterclass wordt inhoudelijk vormgeven door Heleen Mes, partner HappinessBureau.

Voor de werkvormen wordt gestreefd naar inspirerende oefeningen en verdiepende interactie tussen de deelnemers.

Programma

Dag 1 Kader Employee Experience

  • Kennismaking groep deelnemers
  • Inleiding Employee Experience: wat is EX, verschil met traditioneel HR, waarom van belang, recente ontwikkelingen en de strategische ankers van Employee Experience.
  • HEART model van Employee Experience : De 5 factoren van Employee Experience: Happy Cultuur, Energiegevende Werkomgeving, Agile Leiderschap, Redesign van de employee journey en Technologie die voor je werkt.
  • Best practices van Employee Experience

Dag 2 Employee Experience Design

  • De principes van Employee Experience architectuur
  • Het employee experience statement
  • Het werken met persona’s
  • Fact based en data driven werken: welke data en research kan ik hierbij gebruiken?
  • Het mappen en analyseren van een (deel) Employee Journey volgens design thinking
  • Knelpunten omzetten in verbeterideeën en nieuw ontwerp

Dag 3 De roadmap van Employee Experience

  • Roadmap van Employee Experience
  • Changemanagement
  • Presentatie van Best Practise (wordt nog nader bekend gemaakt)
  • Eigen plan van aanpak

Tussentijds worden huiswerkopdrachten gegeven. Reken op circa 2-4 uur aan voorbereidingstijd.

Informatie over de facilitator:

Heleen Mes bereikte met twee werkgevers een top 10 positie Beste Werkgevers, certificering als Top Employer  en een finaleplaats als HR Proffie. Zij werkte als HR directeur en consultant o.a. bij Technische Unie, De Nederlandsche Bank, AWVN, Berenschot, Mees Pierson en Zaans Medisch Centrum. Zij is partner van het HappinessBureau en geeft key notes en workshops over Employee Experience & Design. Zij is  oprichter van de LinkedIn groep Employee Experience Nederland/België en editor van Happy People Better Business Nieuws (www.hpbbnieuws.nl).  Samen met Gea Peper schreef zij het boek ‘Employee Experience’.