4-daagse leergang Employee Experience op 2-16-30 november en 14 december

De tweede editie van de 4-daagse Leergang Employee Experience gaat van start!  We ontvingen voor de eerste editie een hoge waardering en enthousiaste reacties van de deelnemers: ‘Interessante sprekers, goede lesstof, veel ruimte voor input vanuit de groep’, ‘Inspirerend en energiek’, ‘Gave inhoud en goede vibe’.  Ben jij er de komende editie bij?

Employee Experience is volgens HR trendwatchers de ‘next step’ voor HR en trend nr 1. Medewerkers écht op de eerste plaats zetten en hen een ‘Great Place to Work’ bieden, maakt dat organisaties topwerkgevers én marktleiders zijn en blijven. In international onderzoek (KennedyFitch, 2017) geeft 88% van de HR managers aan dat Employee Experience de komende jaren (sterk) in aandacht gaat toenemen. De medewerker écht centraal zetten, betekent de focus verbreden naar de hele ‘employee experience’. Met een goede employee experience richt je je op alle interactie van medewerkers met hun organisatie. Dus van het eerste contact tot het vertrek en zelfs daarna om van medewerkers  ambassadeurs van je organisatie te maken. Alle interactie tussen medewerkers en hun werkgever dient te leiden tot een maximale positieve ervaring. Inmiddels hebben marktleiders binnen hun HR-afdelingen medewerkers met ‘employee experience’ in hun functienaam of hun hele HR afdeling omgedoopt.

In de leergang kun je kennismaken met het gedachtegoed van toonaangevende experts op het gebied van Employee Experience:

  • Heleen Mes, Employee Experience & Design expert en oprichter LinkedIn groep Employee Experience Nederland/ België
  • Ruud Rikhof, Managing Director KennedyFitch Zurich
  • Kilian Wawoe, auteur en HRM Docent Vrije Universiteit
  • Tom Haak, Directeur HR Trend Institute

En leren van Best Practices:

  • Frank van den Brink, Directeur Employee Experience, ABN Amro
  • Suzanne Beekhuizen-Tiesema, Manager Transformatie Human Facility Management, VGZ
  • Kristel Moedt, voormalig Head of People & Culture, Bynder

Doelgroep

Deze leergang is bedoeld voor innovatieve HR managers en consultants die willen weten wat Employee Experience en Employee Experience Design is, waarom het belangrijk is en best practices willen gebruiken om geïnspireerd te worden en een vertaalslag te maken naar de eigen organisatie of adviespraktijk.

Aantal deelnemers

Minimaal 8, maximaal 18 deelnemers

Locatie en datum

Locatie: Tribes Amsterdam Amstel Station,  goed bereikbaar met trein of gratis parkeren

Data:  vrijdagen  2-16-30 november en 14 december. Inloop vanaf 09.00 uur, start 9.15 tot 17.00 uur.

Kosten

€ 2495,–, exclusief BTW, inclusief catering en lesmateriaal waaronder het boek Employee Experience van Heleen Mes en Gea Peper ter waarde van € 39,95. Indien je een dag verhinderd bent kun je de dag inhalen bij een latere editie van de leergang in 2019. Betalingsvoorwaarden bij cancelling deelname: 100% restitutie tot 4 weken voor aanvang, 50% restitutie tot 2 weken voor aanvang, daarna geen restitutie meer. Vervanging door een collega is mogelijk.

Docent en deskundigen

De 4-daage leergang wordt inhoudelijk vormgeven door Heleen Mes, partner HappinessBureau. Zij is docent van de meeste onderdelen en is de hele leergang bij de groep deelnemers als facilitator. Iedere trainingsdag worden een of twee externe deskundige(n)  uitgenodigd om een presentatie te geven van circa 1,5 uur.

Voor de werkvormen wordt gestreefd naar inspirerende oefeningen en verdiepende interactie tussen de deelnemers.

Programma

2 november – Kader Employee Experience

  • Kennismaking groep deelnemers
  • Inleiding Employee Experience: wat is EX, verschil met traditioneel HR, waarom van belang?
  • Presentatie Employee Experience Centric Organisations door Ruud Rikhof, Managing Director en onderzoeker van KennedyFitch, Zurich. Verslag van internationaal onderzoek naar EX in 2017

16 november- Factoren van Employee Experience en de Employee Journey

  • De 5 factoren van Employee Experience: Happy Cultuur, Energiegevende Werkomgeving, Agile Leiderschap, Redesign van de employee journey en Technologie die voor je werkt.
  • Presentatie ‘ Het nieuwe beoordelen en belonen’. Spreker en auteur Kilian Wawoe, Universiteit van Amsterdam
  • Presentatie Suzanne Beekhuizen-Tiesema, Manager Transformatie Human Facility Management, VGZ

30 november – Technologie voor EX en EX Journey Mapping & Design

  • Presentatie nieuwste ontwikkelingen HR digitalisering t.b.v. Employee Experience. Spreker Tom Haak, Founder HR Trend Institute
  • Sessie aan de slag met Employee Journey Mapping & Design en werken met persona’s olv Heleen Mes en Lucas Swennen, HappinessBureau.

14 december – Aan de slag in de praktijk

  • Presentatie Employee Experience bij ABN Amro. Spreker Frank van den Brink, Directeur Employee Experience ABN Amro
  • Presentatie Best Practice HR instrumenten. Spreker Kristel Moedt, voormalig Head of People & Culture Bynder
  • Eigen plan van aanpak

Tussentijds worden huiswerkopdrachten gegeven. Reken op circa 2-4 uur aan voorbereidingstijd.

Informatie over de facilitator:

Heleen Mes bereikte met twee werkgevers een top 10 positie Beste Werkgevers, certificering als Top Employer  en een finaleplaats als HR Proffie. Zij werkte als HR directeur en consultant o.a. bij Technische Unie, De Nederlandsche Bank, AWVN, Berenschot, Mees Pierson en Zaans Medisch Centrum. Zij is partner van het HappinessBureau en geeft key notes en workshops over Employee Experience & Design. Zij is  oprichter van de LinkedIn groep Employee Experience Nederland/België en editor van Happy People Better Business Nieuws (www.hpbbnieuws.nl). Najaar 2018 komt haar boek (met mede-auteur Gea Peper) ‘Employee Experience’ uit bij Vakmedianet.

Het aanmeldingsformulier